Zápis ze schůze výboru TJ Sokol Lány, která se konala dne 11. května 2010
Přítomni: V. Nováková, A. Hořejší, I. Hošková, E. Kosár, H. Majerová, L. Moravec, P. Pleiner,P. Slánička, V. Svobodová, M. Zelenka
Omluveni: M. Hořejší, A. Tolkačev
1. Informace a úkoly ze župy (ze schůzí výboru 12. 4. a 3.5.)
- připomínka, aby všechny peníze, kterými hospodaří jednotlivé oddíly, vždy byly řádně účtovány přes pokladnu TJ ( např. startovné, příspěvky od nečlenů, sponzorské dary apod,)
- oddílu nohejbalu předána pozvánka na turnaj v nohejbalu,
- oddílu volejbalu pozvání na župní přebor na „Kolečko“ do Křivoklátu,
- grant na všestrannost, žádost vypracována a odeslána,
- vzata na vědomí možnost příspěvků na vzdělávání cvičitelů,
- granty pro sportovní oddíly – viz jednání dále,
- zpracování informačního dotazníku, odevzdáno,
- akce sokolení, viz jednání dále
- nová pojistná smlouva ČOS , kam jsou zahrnuty i TJ a smlouva s Intergramem, vzato na vědomí,
- 22. května župní akademie na Stochově, bohužel naše oddíly AE se letos nemohou zúčastnit, protože se již dříve registrovaly do jiné soutěže a tudíž se musí zúčastnit,
- župní výbor odhlasoval příspěvek župy na Běh vítězství ( částka 1000,- Kč),
- 4. května probíhala diskuse – konference o sportu v televizi.
2. Grantová řízení
- KÚ dosud nezveřejnil výsledky grantového řízení pro rok 2010,
- grant na vybavení tělocvičen byl župě odevzdán ( nákup nového náčiní – částka 14 000,- )
- starostka předala našim sportovním oddílům tiskopisy na granty. Dnes projednány návrhy volejbalu, nohejbalu a, stolního tenisu a na Běh vítězství. Bude v termínu předáno na župu.
- u OÚ jsme zatím obdrželi zálohu 74 000,- a Tyrš 25 000,-.
3. Brigády – opravy – údržba
- starostka poděkovala všem, kdo se zúčastnili brigády 24. dubna ( celkem 52 členů!!), udělalo se hodně práce, Ekologie přistavila kontejnery na odvoz větví z prořezu stromů, do sběrného dvora byly odvezeny nepotřebné věci, byl odevzdán železný šrot ( příjem 7 500,- ).
- je hotovo kácení a prořez lip na hřišti ( částka 31 200,-), došlo k rozbití jedné lampy osvětlení, již je opraveno, náklady budeme uplatňovat u firmy ROSA,
- problémy s kanalizační jímkou u sokolovny, 2x musel být proveden „zásah“ brigádnicky, pokud se bude situace opakovat, budeme muset pozvat odbornou firmu nebo požádáme Sbor hasičů o pomoc s jejich technikou,
- zabezpečení branek na hřišti je provedeno,
-dnes proběhla pravidelná kontrola hasicích přístrojů v sokolovně (připomínka z Domečku – při jejich revizi bylo vytknuta nesprávná výška zavěšení přístroje!),
- diskuse o dalším postupu prací ve sklípku ( dvě vyklizené místnosti). Jednání se staveb. firmou o možnosti oprav a omítnutí,
- vloni vysázená zeleň kolem plotu se dobře ujala, ošetřovat jen vyžínáním, zatím nestříhat.
-zbývá douklidit tvárnice na západní straně a pytle křemičitého písku. Starostka upozornila, že na jednom sloupu ( pro nohejbal) je uražen dotahovací ventil! Zacházet šetrně ve vším majetkem TJ! Všímat si a upozorňovat ostatní uživatele, aby se k majetku chovali jako dobří hospodáři!
- čištění okapů – viz usnesení.
- na letní prázdniny naplánovat drátkování parket. V souvislosti s tím se rozvinula diskuse o podlaze v sále sokolovny, která je na některých místech skutečně nebezpečná ( uvolněné parkety). Na celkovou rekonstrukci však nemáme prostředky.
4. Finanční situace
Starostka, účetní a hospodářka seznámily členy výboru o stavu finančních prostředků na účtě a na hotovosti a zdůraznily významné příjmové a výdajové položky od března do dnešní schůze. Účetní V. Svobodová zdůraznila nutnost uvádět jmenný seznam u startovného a u smluv přesnou adresu nájemce.
5. Různé informace, došlá pošta
- v průběhu minulých dvou měsíců starostka rozhodla sama o některých akcích: pronájem sokolovny na akci Tyrše a OS – koncert dudáků, náklady jdou na vrub souboru Tyrš/ byly zapůjčeny stoly na čarodějnice/
- žádost restaurace U Tomáše o pronájem sokolovny na svatbu 7. srpna. Návrh smlouvy jim byl předán, budou-li akceptovat naše podmínky, pronájem schválen.
-Lánská studentka Alena Hurdová zpracovala seminární práci o sokolovně a hřišti. Starostka jí půjčovala některé archivní materiály, ona nám na oplátku svoji práci poskytla – je založeno v archivu.
- obrátili se na nás sokolové z Loun, abychom zajistili lánského člena TJ jako průvodce při jejich návštěvě v Lánech dne 2. června. Asi v 10:00 hodin přijedou na hřbitov – zajistí L. Moravec
- starostka znovu připomněla lánskou neckyádu,
- předsedkyni kontrolní komise Z Fenclové bude předán výpis ze stanov o povinnostech a právech kontrolní komise TJ,
- starostka seznámila výbor s materiálem o postupu při žádostech o peníze z evropských fondů. Spoluúčast je tam velmi vysoká a musí se nejprve zafinancovat vlastními prostředky a pak teprve se dotace dostane.
- další prodejce p. Květon žádá o pronájem sokolovny na prodejní akci 4. června. Souhlas.
- budou nutné úpravy – aktualizace na našem webu,
6. Z diskuse členů výborů
A. Hořejší – účast na letošním Běhu vítězství není ještě spočítána, ale pravděpodobně byla trochu nižší než vloni,
M. Zelenka – volejbalový oddíl získal v lize 1. místo/ 22.5. se zúčastní přeboru na Křivoklátě/
12. 6. bude obhajovat umístění z loňského ročníku volejbalového turnaje/ oddíl připravuje sportovní soustředění/ od tenisového klubu odkoupena antuka pro úpravu antukového hřiště u sokolovny – 2000,- Kč/ vyslovil nespokojenost, že nebyly ze strany Domečku dodrženy podmínky nenarušit činnost při přípravě bazaru začátkem dubna/ dotázal se, kam zapisovat zjištěné závady/ oznámil ztrátu válce – diskuse kolem tohoto případu, válec si bez vědomí a souhlasu vzali volejbalisté z Vašíkova – nikdo však neví, kdy si ho z propadla brali/ upozornil také na hřebíky ve zdi nebo obložení po plese hasičů, o které si volejbalisté zničili míč – hasiči měli jasně ve smlouvě, že nesmí zatloukat do zdí a obložení nic, nedodrželi to!!
P. Slánička informoval o lánské lize a o přípravě Memoriálu K.S.
E. Kosár – navrhl, abychom se postarali o zlepšení vzhledu vývěsních skříněk před sokolovnou. Diskuse a různé návrhy , jak situaci řešit.
I. Hošková – z důvodu nemoci muselo být přesunuto divadelní představení. Soubor se chystá na brigádu – vyklizení šaten v suterénu.
L. Moravec informoval o výsledcích jednotlivých mužstev stolního tenisu a o skvělých výsledcích mladých hráčů v rámci kraje ( TOP12)
Správce p. Hanzlíček – škola bude chtít chodit zkoušet na jeviště na svou akademii, vždy v dopoledních hodinách, výbor souhlasil.
- v rámci diskuse byla také zhodnocena naše valná hromada a starostka podala informaci o župní valné hromadě a o volbě nového starosty. Jedním z bodů usnesení je hledat zprávy – informace o sokolských praporech. Pokud někdo z našich členů něco ví o lánském praporu, který se ztratil, ať dá výboru vědět.
Usnesení, úkoly
1. Projednat s fi Dudášik možnost provedení zednických prací ve sklípku . S panem Ladrou opravu plotu u hospody (po stavbě) – zodpovídá Zelenka, Nováková
2. Uklidit tvárnice na západní straně sokolovny a pytle s pískem – oddíl nohejbalu
3. Vyčistit okapy na sokolovně – správce
4. Pokusit se najít firmu, která by za rozumných podmínek zajistila opravu alespoň nejkritičtějších míst v podlaze sokolovny. Podle nabídky pak rozhodnout o realizaci. Nováková a dle možností i ostatní
5. Soubor Tyrš zajistí co nejdříve vybrání a odevzdání peněz za členské příspěvky na rok 2010. Hošková, Tolkačev
6. Výbor souhlasí s půjčením stolů a židlí na následující akce: pro Naše Lány na Den plný her, pro Muzeum TGM na muzejní noc, pro Lánské letní slavnosti, pro máje. Vzhledem k tomu, že se jedná o akce celoobecního významu, nebude účtován poplatek. Správce dohlédne, aby se půjčovaly jen staré skládací nebo školní židle! Ten, kdo si půjčí, zajistí též zakrytí nábytku v případě deště!
7. Správce předá p. Svobodové přehled termínů svícení fotbalistům na našem hřišti jako podklad pro vystavení faktury.
8. L. Moravec sdělí správci, jak budou treninky ST v sokolovně.
9. Všechny oddíly si do příští schůze připraví návrhy – žádosti na využití sokolovny v době hlavních prázdnin. Vzít v úvahu, že se bude drátkovat podlaha a dělat generální úklid!
10. Na příštím výboru projednáme naše zapojení do akce sokolení ve 2. polovině měsíce září. Připravit návrhy – všichni členové výboru.
11. Průběžně předávat aktuální informace na web Sokola – všichni členové
Příští schůze výboru se bude konat 15. června ve 20:05 hodin.